landscape_placeholder

Vend din skærm til stående tilstand for at få en bedre oplevelse

stores

Handelsbetingelser

Når du handler på femilet.dk, skal du acceptere vores handelsbetingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser handelsbetingelserne igennem inden du foretager et køb.

1. Generelt

Generelle oplysninger
Femilet A/S
CVR-nr.: 37999512
Højbovej 1D, 1.
8600 Silkeborg
E-mail: info@femilet.dk,
Tlf.: 9660 4444

Vi sender alle varer som pakkepost med Bring. Det er derfor muligt at spore pakken, hvis der opstår problemer. Varerne er forsikrede under forsendelsen, og vi beder dig derfor kontrollere pakkens indhold ved modtagelsen. Er pakken og/eller indholdet beskadiget, når du modtager det, bedes du anmelde det til Bring hurtigst muligt. Efterfølgende skal du returnere varen til os. Vi pakker altid varerne ind med største omhu, så risikoen for fragtskader minimeres.

Vi sender varer fra vores e-handel lager i Peronne, Frankrig, og fra vores Femilet butikker i Danmark. Nogle ordrer vil blive sendt i flere pakker, hvis ikke det er muligt at sende alle varerne fra én lokation.

2. Leveringstid

Alle bestillinger i vores webshop leveres af Bring. Leveringstiden er 3-5 hverdage. Vi leverer til hele Danmark.
Er din pakke ikke leveret (eller forsøgt leveret) senest 30 hverdage fra ordredatoen tilbagebetaler vi dine penge. I tilfælde af udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.
Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne.

3. Fragtpriser

Du kan vælge Click & Collect og hente din bestilling i en af vores Femilet konceptbutikker. Dette er ganske gratis. Du vil modtage en mail, så snart varerne er klar til at blive hentet (og du kan selvfølgelig få dem pakket ind i butikken, hvis der er tale om en gave).

Du kan vælge levering til en Bring pakkeshop. Dette koster 49 kr. Køber du for over 699 kr. er levering til Bring pakkeshop gratis.

Levering til døren med Bring. Dette koster 69 kr.

Du vil modtage en mail når din ordre er klar til afhentning.

4. Uafhentede Click & Collect pakker

Hvis pakken, som du har bestilt til butikken, ikke afhentes inden for 14 kalenderdage og vi ikke kan komme i kontakt med dig, bliver din ordre automatisk annulleret. Vi refunderer herefter det fulde beløb tilbage til dig. Du bliver underrettet om tilbagebetaling per email.

5. Betaling

Du kan betale online med:
Dankort
Visa Dankort
Visa
Visa Electron
Mastercard debit
Mastercard
JCB
MobilePay
Kort fra Forbrugsforeningen
Apple Pay
Google Pay

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved betaling med internationale betalingskort (fx. Visa eller Mastercard), vil der ved ordreafgivelse blive reserveret et beløb på dit kort svarende til totalprisen på din ordre. Når din ordre bliver afsendt eller er klar til afhentning, vil pengene blive trukket på dit kort, og reservationen blive slettet. Hvis din ordre bliver annulleret, eller der fjernes produkter på din ordre inden pengene hæves, vil reservationen forblive på dit kort måneden ud + 30 dage medmindre andet er aftalt med din bank. Vi vil gerne forsøge at ophæve reservationen for dig, men om det er muligt afhænger af de kortregler, der fulgte med, da du underskrev aftalen om dit betalingskort. Hvis du ønsker en reservation ophævet, bedes du kontakte os på info@femilet.dk

Betaler du med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du har således mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har desuden ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer). Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 375 kr., hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Du vælger betalingsmetode, når du afgiver din bestilling.
Alle priser er inkl. moms.

Alle købsaftaler, ordrebekræftelser og lign. indgås på dansk.

6. Sikkerhed

Til håndtering af betalinger med kreditkort anvender vi tjenesteudbyderen Adyen N.V. (”Adyen”) med hjemsted i Holland. De data, som indsendes under din betaling, fremsender Adyen til de respektive banker eller finansieringsinstitutter med henblik på bearbejdning af betalingen. Hvis der sker betaling med kreditkort, modtager vi kun information om, hvorvidt en betaling er foretaget. Vi har derfor ikke kendskab til dit kreditkortnummer.

Femilet kan aldrig hæve et større beløb end det, du selv har godkendt.

7. 30 dages gratis retur

Du har naturligvis de lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, men hos Femilet vil vi gerne tilbyde dig en ekstra god service, og du kan derfor også benytte dig af vores 30 dages returret og gratis returfragt - også på udsalgsvarer - gældende fra den dag, du modtager dine varer.
Benytter du dig af vores 30 dages returret, så skal varerne returneres ubrugte og i samme stand som ved modtagelsen.

Du kan benytte vores bytteservice i Femilet konceptbutikkerne. Ønsker du at bytte din web-vare til et andet produkt eller en anden størrelse skal du derfor blot tage ned i din nærmeste Femilet konceptbutik og medbringe din ordrebekræftelse. Vi kan dog ikke garantere, at butikken ligger inde med netop det produkt, du har købt på vores webshop.

Du kan også returnere dine varer i en Bring pakkeshop.
Find din nærmeste Bring pakkeshop her: Oversigt over Bring pakkeshops. Før du kan returnere din pakke i en Bring pakkeshop skal du via vores returpartner ShopRunBack oprette din retur. Klik her for at oprette din retur.

Følg disse trin for at returnere dine varer via en Bring pakkeshop eller pakkeboks

Trin 1)

  • Udfyld returformularen med dit ordrenummer og de 3 første bogstaver i dit efternavn
  • Tjek at alle oplysninger er korrekte
  • Vælg de produkter du ønsker at returnere samt årsag til returnering
  • Vælg returmetode
Trin 2)
  • Gør din returpakke klar: Print returlabel eller vælg labelfri returkode
  • Sæt returlabel på din pakke eller skriv din returkode på pakken
Trin 3)
  • Aflever din returpakke i en Bring pakkeshop
Trin 4)
  • Så snart vores lager modtager din returpakke, bliver varernes stand tjekket
  • Du vil efterfølgende modtage din returbetaling via samme betalingsmetode, som blev brug til betaling
Husk at gemme din Bring-kvittering som dokumentation for, at returpakken er afsendt.

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, tilbagefører vi pengene til din konto indenfor 10 arbejdsdage.

Du kan vælge at få pengene tilbage eller bytte til en anden størrelse. Hvis du ønsker at bytte til en anden type vare, skal du lave en ny bestilling og sende returvarerne tilbage med ønsket om refundering af beløbet. På denne måde kommer din faktura til at passe.

Vi tilbyder 1 gratis returforsendelse pr ordre. Vent derfor til du har modtaget alle dine varer, før du sender retur.

8. Fortrydelsesret

Femilet yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Hvis du har bestilt flere varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du har modtaget den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelse til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@femilet.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne og vedhæftet i ordrebekræftelsen.

Du kan vælge at få pengene tilbage eller bytte til en anden størrelse. Hvis du ønsker at bytte til en anden type vare, skal du lave en ny bestilling og sende returvarerne tilbage med ønsket om refundering af beløbet. På denne måde kommer din faktura til at passe.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os besked.

9. Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

10. Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 16 dage til at sende varen tilbage til os. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Sendes din ordre, eller dele af ordren, retur inden for 16 dage efter modtagelse af din besked om fortrydelse, er din returnering stadigvæk gratis. Hvis du ikke benytter vores returlabel/returkode, skal du selv betale for at pakken returneres. Før du kan returnere din pakke i en Bring pakkeshop skal du via vores returpartner ShopRunBack oprette din retur. Klik her for at oprette din retur.
Varen sendes til:
Chantelle SA
Zone industrielle de la chapelette
80200 Peronne - France

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

11. Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage og benytter vedlagte returlabel som er forudbetalt.

12. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Vi tilbagebetaler kun til det betalingsmiddel, som varerne er blevet købt med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort.

13. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@femilet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her: http://ec.europa.eu/odr.
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@femilet.dk.

14. Reklamation

Alle varer hos Femilet er kvalitetsvarer og som udgangspunkt i højeste kvalitet. Nogle gange kan der naturligt være en fejl eller en mangel ved en vare, og i et sådan tilfælde skal du naturligvis kontakte os. Vi vil gøre alt for at afhjælpe reklamationen, og du vil som udgangspunkt få en ny vare tilsendt eller få pengene refunderet.

Som forbruger har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder efter at have konstateret manglen, anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du kontakte Femilet pr. mail eller telefon.

Femilet Webshop
Højbovej 1D, 1.
8600 Silkeborg
Tlf. nr.: +45 96 60 44 44
E-mail: info@femilet.dk
CVR: 37999512

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Du kan også besøge din lokale Femilet butik, som også kan hjælpe dig med at finde en løsning på din reklamation.

Ønsker du at reklamere skal du medbringe/sende din kvittering for købet, eller oplyse dit ordrenummer.

15. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere ordren til dig. Vi deler dit navn, adresse, tlf. nr., mailadresse og ordrenummer med Bring og ShipUp med henblik på at levere din ordre og informere dig heromkring.

I forbindelse med din ordre videregiver vi dit navn og mailadresse til Trustpilot, således at der på vores vegne kan sendes en bedømmelses mail ud, til at vurdere os på Trustpilots hjemmeside. Vælger du som kunde at foretage en anmeldelse, bliver Trustpilot dataansvarlige for de afgivne oplysninger.

Personoplysningerne registreres hos Femilet A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på femilet.dk er Femilet A/S.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@femilet.dk.

16. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende. Dette er ikke obligatorisk for at returnere dine varer og få pengene tilbage).
Hent standardfortrydelsesformular Her.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.03.2024.

I tilfælde af udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen.

Hurtig levering på 3-5 hverdage

30 dages gratis retur

Fri fragt til pakkeshop over 699 kr.

Gratis levering med Click & Collect